07:36:00

Czym kierować się przy wyborze miasta,w którym będziemy studiować?


Tysiące maturzystów rok w rok staje przed wyborem swojego 'studenckiego' miasta. Zaczyna się ten okres w życiu,w którym jedni planują wyszaleć się za wszystkie czasy a drudzy podchodzą do sprawy odpowiedzialniej i planują nauczyć się samodzielnego, dorosłego życia. Dla tych dwóch grup jest jednak coś wspólnego-obydwie stają przed wyborem miasta, w którym będą rozpoczynać nowy etap swojego życia.

Odkąd pamiętam miastem moich marzeń wręcz był Wrocław. Wszystko dlatego,że kiedyś jako mała dziewczynka nałogowo oglądałam serial "Pierwsza miłość",gdzie ujęcia Wrocławia czy to nocą czy z lotu ptaka skradły moje serce dzień po dniu. Później parę razy odwiedziłam to miasto osobiście,ale tylko utwierdziłam się w przekonaniu,że naprawdę warto tu zostać na dłużej. I oto jestem. Mieszkam we Wrocławiu już ponad miesiąc. O dziwo z dala od zgiełku i harmideru, w spokojnej dzielnicy nieopodal malowniczej Odry.


Poniżej przedstawiam kilka aspektów,które brałam pod uwagę przy wyborze mojego nowego miasta :

1. Oferty studiów - główny a zarazem najważniejszy punkt programu. Studia to mój priorytet,chcę je skończyć i mam ku temu powody. Przeglądałam dziesiątki ofert różnych uniwersytetów,ale nie ukrywam,ze Wrocław urzekł mnie nimi od pierwszego wejrzenia. W pełni odpowiada mi tutejszy rozkład,kierunki a opinia innych studentów jeszcze bardziej mnie zachęciła.

2. Dojazd - a konkretniej komunikacja miejsca. To był drugi punkt , na który zwróciłam uwagę. Przejrzałam rozkład i trasę głównych tramwajów i autobusów i ustaliłam, w którym obszarze chciałabym mieszkać ażeby korzystny był dla mnie dojazd i do szkoły i do centralnych punktów miasta. 

3. Zakwaterowanie - nie ukrywam,że najtaniej we Wrocławiu nie jest jeśli chodzi o wynajem pokojów czy też mieszkania,ale ceny te są w miarę porównywalne. Może to tylko przypadek,ale oferta na którą trafiłam urzekła mnie. Niesamowity komfort i wygoda. A jednocześnie dodatkowa przestrzeń gotowa do zagospodarowania. Czego chcieć więcej ?

4. Wygląd i architektura miasta - nie będę ukrywać,ze to przez to również postawiłam na Wrocław. Przepiękne stare kamienice, rozległe zielone tereny, liczne fontanny, przepiękne mosty,kładki a nawet plaże!

5. Otwartość - miasto musi przede wszystkim być otwarte na swojego mieszkańca,znaczy to tyle że musi mu coś zaoferować. Co zaoferował mi Wrocław? Przede wszystkim dostępność: do kultury. Liczne biblioteki (bardzo klimatyczne zresztą), urocze restauracje,ciche zakątki, niezwykle zdobnicze kościoły i muzea oraz rozrywka w różnych kontekstach rozumienia tego słowa. 

6. Łatwość zatrudnienia - nie ukrywam,ze również zależało mi na tym,aby bezproblemowo podjąć pracę i pomimo braku jakiegokolwiek doświadczenia udało mi się to zrobić dzień po przyjeździe do Wrocławia!






Każde miasto jest coś warte. Na pewno uwagi ludzi. Ale to konkretne Twoje miasto musi mieć to COŚ. Nie sugeruj się decyzją innych. Możesz wziąć ją pod uwagę,ale nie kierować się tylko i wyłącznie nią. Pamiętaj,ze to Ty będziesz mieszkał na danym obszarze, a każdy człowiek jest inny, więc każdy ma inne wymagania w stosunku do tego. Podejdź do tego indywidualnie, a na pewno nie pożałujesz.

Asia.

1 komentarz:

  1. Bardzo zgadzam się z Twoim zdaniem i nawet miasto, w którym ja za rok bym chciała mieszkać jest takie samo - WROCŁAW. Również oglądałam kiedyś "Pierwszą miłość" i dlatego spodobało mi się to miasto. Zazdroszczę Ci, że już tam mieszkasz i życzę Ci wiele, ale to wiele sukcesów. Dla mnie za rok to będzie najcięższe zadanie, bo praktycznie 600 km z dala od rodzinnego miasta, ale uważam, że czas studiów, to czas kiedy spokojnie możemy podróżować i szukać miejsca na siebie w świecie. Życzę powodzenia! Post bardzo interesujący dla przyszłych studentów. Pozdrawiam. ;)
    Jessica Januszkiewicz

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Neoabiturientka , Blogger